Донецькі журналісти назвали результати моніторингу ЗМІ наклепом

27 квітня донеччанам представили результати громадського моніторингу регіональних ЗМІ, ці результати викликали хвилю незадоволення з боку місцевих журналістів.

Всеукраїнський проект під керівництвом «Інтерньюз» на Донеччині представила Громадська організація «АРМС». Експертами виступили Валерій Кочуєв, Володимир Кіпень та Сергій Березін. Крім того, донецькі ЗМІ оцінювали експерти з інших областей.

По Україні в моніторингу взяли участь Донецька, Харківська, Львовська, Сумська та Вінницька області.

Основні питання виникли щодо результатів моніторинку електронних ЗМІ, серед яких експертами були обрані лише «Новости Донбасса» і «УРА-Информ». Ці ЗМІ отримали високі оцінки з достовірності та оперативності, але мають значно нижчі показники по критерію балансу думок, відокремлення фактів від коментарів та повноти інформації. Експерти зауважили, що за дотриманням журналістських стандартів «УРА-Информ» має вищі показники, ніж «Новости Донбасса». А от у плані матеріалів з ознаками заможності експерти за березень виявили на «Новостях Донбасса» 33% таких, що значно перевищує показники «УРА-Информу». Львів’яни ж стверджують, що сайти мають майже половину такого контенту – 49% текстів на їх думку містять ознаки замовних, причому з яскравим політичним забарвленням.

Поза тим, експерти наголосили, що результати моніторингу є оцінним судженням і не мають офіційного характеру.

Натомість, представники цих ЗМі оцінили це дослідження як непрофесійне. «Ми оцінюємо це як непрофесійне дослідження від людей, які не мають відношення до медіа-ринку, — говорит головний редактор «Новостей Донбасса» Олексій Мацука. — Ми звернулись до «Інтерньюз», щоб вони провели розслідування, хто поширює наклеп на незалежних журналістів. Ми також звернулись в інші організації, буде розслідування цієї ситуації. Якщо вони не принесуть публічні вибачення моїм колегам, яких вони звинуватили в джинсі, і не відкличуть свої результати, ми будемо звертатись до суду».